Dersin Adı | Lojistik ve Perakende Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DT 206 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin Lojistik ve Perakende Yönetimi hakkında bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda öğrencinin tedarik zinciri, lojistik yönetimi, perakendecilik, dış kaynak kullanımı, fiyatlandırma, ürün çeşitlendirme ve diğer pazarlama stratejileri gibi konuları bilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenci, Lojistik ve Perakende Yönetimi hakkında bilgiye sahip olacak, tedarik zinciri, lojistik yönetimi, perakendecilik, dış kaynak kullanımı, fiyatlandırma, ürün çeşitlendirme ve diğer pazarlama stratejileri gibi konuları öğrenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Tedarik zinciri ve lojistik | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 1-24 |
3 | Dağıtım ve pazarlama | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 25-45 |
4 | Üretim | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 47-64 |
5 | Tedarik ve satın alma | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 65-88 |
6 | Stok yönetimi | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 89-124 |
7 | Emniyet stoku | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 269-274 |
8 | Ara sınav | |
9 | Depolar-depoculuk ve paketleme | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 124-152 |
10 | Malzeme elleçleme ve taşıma sistemleri | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 153-177 |
11 | Satış sonrası hizmetler | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 179-200 |
12 | Dağıtım planlaması | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 275-281 |
13 | Tedarik zincirinde entegrasyon ve bilişim süreçleri | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 201-246 |
14 | Yalın lojistik ve küresel tedarik zinciri | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039, pp. 247-267 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayınevi. ISBN 6053204039 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 118 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır. | |||||
2 | Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. | |||||
3 | Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
4 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer. | |||||
5 | Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır. | |||||
6 | İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. | |||||
8 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | |||||
12 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | |||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest